Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ


 Αυτή τη φορά ασέλγησαν επί του αεροδρομίου Καστελίου στο Ηράκλειο



Η κοινοπραξία της «ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ» με την ινδική «GMR» ανακηρύχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος για τη σύμβαση παραχώρησης και την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Κρήτης στο Καστέλι Ηρακλείου καθώς και των οδικών διασυνδέσεών του. Την απόφαση υπέγραψε χτες ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, ενώ μετά το πέρας του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα υπάρξει η οριστική υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο.
Τα επόμενα στάδια προβλέπουν την επιλογή του λεγόμενου «Ανεξάρτητου Μηχανικού» του έργου από την αρμόδια Επιτροπή, στην οποία επικεφαλής είναι στέλεχος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων - καθώς η ίδια συμμετέχει στη χρηματοδότηση του έργου - η υποβολή από την κοινοπραξία των τροποποιήσεων επί της Εκθεσης Περιβαλλοντικών Ορων, καθώς και μια σειρά άλλα στοιχεία όπως η κατάθεση εγγυητικής επιστολής.

Το Δημόσιο θα καταβάλει 180 εκατομμύρια ευρώ, μέρος αυτού του ποσού θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, 194,4 εκατ. αναφέρεται ότι θα είναι τα ίδια κεφάλαια του ανάδοχου, ενώ το σύνολο του κατασκευαστικού κόστους του έργου υπολογίζεται σε 520 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Στη Σύμβαση Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το βόρειο και νότιο οδικό άξονα της Κρήτης, συνολικού μήκους 18 και 6 χιλιομέτρων περίπου αντίστοιχα. Στο σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου, ανάμεσα σε άλλα προβλέπεται κατασκευή εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του. Το υπουργείο στην, πανηγυρική, ανακοίνωσή του κάνει λόγο περί δημιουργίας 1.000 άμεσων θέσεων απασχόλησης κατά την περίοδο κατασκευής, η οποία υπολογίζεται να διαρκέσει περίπου πέντε έτη, και άλλες 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Η χτεσινή εξέλιξη αξιοποιήθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για να προβληθεί η... φιλικότερη προς τους επενδυτές πολιτική της κυβέρνησης, σε σχέση με τους προκατόχους της, με τον Χρ. Σπίρτζη να ισχυρίζεται πως «εάν και στο παρελθόν προγραμματίζονταν σ' αυτή την κατεύθυνση τα έργα παραχώρησης και σύμπραξης, σήμερα η χώρα θα είχε άλλη εικόνα». Παράλληλα, η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει τις συμβάσεις παραχώρησης δημοσίων έργων που υπογράφονται επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, ως τάχα διαφορετικές από εκείνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, αφού κατά το υπουργείο πλέον οι νέες επενδύσεις πραγματοποιούνται «με όρους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος».

Η πραγματικότητα είναι, βέβαια, πως και χτες και σήμερα, το κριτήριο για τη διαμόρφωση των υποδομών που καλείται να πληρώσει ο λαός, αφορά την κερδοφορία και τις συνολικότερες ανάγκες του κεφαλαίου και όχι βέβαια τις εργατικές - λαϊκές ανάγκες για φτηνές και ασφαλείς μεταφορές. Η κυβέρνηση και τα αστικά κόμματα της αντιπολίτευσης, άλλωστε, συμφωνούν στο στρατηγικό στόχο του κεφαλαίου για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό διαμετακομιστικό κόμβο, στην επίτευξη του οποίου το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου κατέχει σημαντικό ρόλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: